یک مربی نسل جدید در روز 3 کار مهم انجام می‌دهد:

  1. یادگیری

برای تبدیل شدن به یک مربی نسل جدید باید هر روز وقتی را به یادگیری اختصاص دهید. روزی حداقل یک ساعت کتاب بخوانید. با این کار همیشه مطالبی جدید برای ارائه دارید. مدرس‌های فقیر شاید سال‌ها است که دقیقا همان مطالب را آموزش می‌دهند و هیچگاه مطالب جدیدی یاد نمی‌گیرند. مدرس ثروتمند در آموزش‌های خود مرتب به نکاتی که در چند روز اخیر یاد گرفته اشاره می‌کند. او در جریان آخرین اخبار و اتفاقات حوزه کاری خودش است. همین موضوع باعث می‌شود مدرس‌های دیگر هم علاقه‌مند شوند که از آموز‌ش‌های او استفاده کنند.

طبق گفته محققان، علم و تکنولوژی، در زمینه های مختلف، به طور میانگین بین هر 2 تا 5 سال، دوبرابر می­شود. یعنی اگر شما به فکر رشد و به روز بودن خودتان نباشید، در خوشبینانه ترین حالت، سالانه 20 درصد پس­رفت می­کنید و بعد از 5 سال به خودتان می­آیید و می­بینید که اطلاعات شما کاملاً قدیمی و ناکارمد شده و دیگر کسی خریدار آن نیست. پس این مسئله برای هر مدرسی واجب است که حتما در روز یک ساعت را به یادگیری خودش اختصاص دهد. متاسفانه آنقدر که به فکر رشد مردم هستیم، به فکر رشد و تعالی خودمان نیستیم، فراموش کردیم که ما با آموزش هایمان قرار است به مردم کمک کنیم. پس اگر دانش ما به روز نباشد و قدیمی فکر کنیم، دیگر نمی­توانیم به مردم کمک شایانی بکنیم.

البته واضح است که علاوه بر خواندن کتاب می‌توانید از هزاران مقاله و مطلب مختلف در اینترنت استفاده کنید. همچنین می‌توانید از ویدیوهای آموزشی و دوره‌ها و سمینارها استفاده کنید تا بیشتر پیشرفت کنید. یادتان باشد کار اصلی شما دادن اطلاعات ارزشمند به دیگران است. پس باید هر روز اطلاعات ارزشمند بیشتری کسب کنید تا در این کار همیشه موفق باشید.

  1. تولید محتوا

یکی دیگر از برنامه های مربی نسل جدید، تولید محتوا است. این محتوا می­تواند در اشکال مختلف باشد. اما لزومی ندارد آن محتوا را در همان روز تمام کنید. یا همان روز منتشر کنید. ممکن است تولید محتوای یک آموزش طولانی باشد و لازم باشد شما چند روز زمان صرف کنید تا یک محتوا تولید شود.

در دوره مربی نسل جدید، به طور کامل توضیح می­دهم که تولید محتوا چیست و چه نکاتی را باید در تولید محتوا رعایت کنیم.

  1. رشد کسب و کار

به هر حال ما از طریق تدریس و مربیگری، امرار معاش می­کینم و حرفه مربیگری، کسب و کار ما محسوب می­شود. پس علاوه بر تولید محتوا و یادگیری، باید بر روی رشد کسب و کار مان نیز تمرکز کنیم. مثلاً در رابطه با بازاریابی آموزش ببینیم. همچنین پیرامون مدیریت کسب و کار، ارتقاء خدماتی که ارائه می­دهیم، برندسازی و صدها مسئله دیگر که در رشد کسب و کار مهم است.

 

دانلود نسخه الکترونیکی این مقاله