هر سخنران حرفه ای یک چک لیست سخنرانی حرفه ای به همراه دارد که همیشه قبل از طراحی و
اجرای سخنرانی چک لیست خود را چک می کند.

در مقاله ای جداگانه این نکته را بیان کردم که ما به عنوان یک سخنران، مأمور هستیم تا به در مخاطبین
تأثیر بگذاریم، اصلاً به همین دلیل است که از ما دعوت میشود تا برای عدهای سخنرانی کنیم، یا افرادی
حاضر میشوند برای حضور در سمینارهای ما هزینه کنند و زمان صرف کنند تا صحبت های ما بشنوند.
پس ما باید تمام تلاش خود را معطوف بر اثرگذاری بیشتر کنیم. یکی از امور مهم در اثر بخشی سخنرانی،
استفاده از چک لیست ها میباشد. به وسیله چک لیستها می توانیم از قبل برنامهریزی دقیق تری داشته
باشیم و با هدف سخنرانی کنیم.
در ادامه چند چک لیست را ارائه خواهم کرد که هرکدام کارکرد مخصوص خود را دارد، در هر چک لیست
سوالاتی مطرح شده که ما باید جواب آنها را بدهیم.
امیدوارم از این مقاله لذت ببرید.

 



آماده سازی مقدماتی سخنرانی:


مخاطبان من چه کسانی هستند؟
آنها از این سخنرانی چه انتظاری دارند؟
این سخنرانی چه مزیتی برای مخاطب دارد؟
اگر مخاطب به این سخنرانی توجه نکند، چه چیزی از دست میدهد؟
جذابترین قسمت سخنرانی برای مخاطبان چیست؟
پیام اصلی من در این سخنرانی چیست؟
چقدر زمان دارم؟
آیا مدت سخنرانی با محتوا هم خوانی دارد؟
آیا سخنرانی را با خودم تمرین کرده ام؟ آیا تسلط کافی دارم؟
آیا اسلاید های حرفه ای ساخته ام؟ و با خودم تمرین کرده ام؟
بعد از سخنرانی، چه سوالاتی ممکن است از من پرسیده شود؟
آیا برای لحن و صداسازی
و زبان بدن تمرین کرده ام؟


ساختار سخنرانی:


آیا شروع سخنرانی من به اندازه کافی جذاب هست؟
آیا به اندازه کافی مطلب برای ارائه دارم؟
آیا در مورد موضوع ارائه، مثال های بجا و خوبی دارم؟
آیا نسبت به موضوع جمع بندی و نتیجه گیری خوبی دارم؟
آیا در انتهای سخنرانی دعوت به اقدام مناسبی طراحی کرده ام؟
جمله پایانی سخنرانی چیست؟

 


تمام مواردی فنی که برای یک سخنرانی حرفه ای نیاز دارید در اینجا ذکر شده:


پرزنتر
باتری برای پرزنتر
لب تاپ و آداپتور و شارژر
تلفن همراه و دسترسی به اینترنت
سیستم تبدیل HDMIیا VGAو
دستگاه ضبط صدا شخصی
میکروفون جایگزین
باتری میکروفون
تایمر برای مدیریت زمان

 

جهت دریافت pdf این فایل روی گزینه زیر کلیک کنید